fredag 21 mars 2014

Fuxar är inte fula!

De senaste dagarna när jag surfat runt på hästbloggar har jag lagt märke till att många verkar tycka att fuxar har så ful färg. Jag fattar inte detta, jag tycker att det är en av de finaste färgerna en häst kan ha (och då handlar det inte bara om partiskhet, jag ville ha en fux långt innan Kamelia kom in i mitt liv). Om det är något jag i så fall tycker är mindre snyggt eller lite tråkigt så är det bruna hästar utan några direkta tecken. Alltså om man måste välja något.

Hur snyggt som helst ju - som koppar! Dessutom får jag ofta höra att hon glänser så, det beror såklart inte bara på färgen dock, haha. 
Fast nästa gång jag skaffar häst får den gärna vara prickig, det är riktigt ballt (nu kommer jag såklart inte välja häst efter färg, men ni fattar vad jag menar).

Seriously, hur coolt? Aaaahh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar