torsdag 27 mars 2014

2. När & varför jag började rida

Då har vi kommit till punkt två på listan, när och varför jag började rida.

Ärligt kan jag inte påstå att jag direkt kommer ihåg varför. Jag var med min syster endel till stallet när jag var pytteliten, och sedan började jag ridskola när jag var någonstans i sjuårsåldern. Varför? Ptja, svårt att säga, troligtvis ville jag prompt det. Mina föräldrar träffades i ett stall en gång i tiden, så jag har väl det i blodet. :) Efter det har det bara rullat på, med några mindre uppehåll. När jag var ungefär nio år flyttade vi ut på landet och hade sommarhästar ett par år innan vi skaffade en travare (som var helt jäkla galen, skulle det visa sig - i efterhand fick vi veta att han var för galen för att gå på travet, och han såldes som familjehäst?) och något år efter det köpte vi en maxad B-ponny. Sedan skaffade vi Fatima, som var en C-ponny, Sarillo som var en D-ponny och efter det vann vi Kamelia. Vi hade också en shettis som hette Hilma, hon fick ett föl som hette Ronja. Fatima fick flera föl, Athena, Shakira, Stardust och Robin (plus ett hingstföl som tyvärr var dödfött).

Även Kamelia har ju fått ett föl, som många av er vet. Han bröt dock benet när han var ett halvår och fick avlivas. Stardust blev bara fem år då han hade en tand som krånglade och orsakade stora inflammationer i munnen och käkbenet. Robin är alltså det enda hingstföl vi haft som det gått bra för. Konstigt!

Robin finns idag på en ridskola och verkar vara väldigt omtyckt - visst är han söt? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar