fredag 14 februari 2014

Lite blandat.

Idag bestämde sig min bil för att den inte ville vara med längre. Jag skulle till stallet och den vägrade starta, så jag fick ringa min snälla pappa som skjutsade mig till och från stallet så jag kunde mocka och fixa Kamelias foder. Med andra ord blev det ingen ridning, jag hade inte hjärta att låta min stackars pappa stå och frysa i snöblandat regn medans jag motionerade häst.

Imorgon ska alltså bilen in på verkstad, jag hoppas den startar så jag kan köra den dit, annars måste den ju såklart bogseras. Vilket krångel! Förhoppningsvis får jag tillbaka den imorgon igen, annars får jag fixa min cykel så jag kan ta mig till Kamelia.

I övrigt då? Jo, igår åkte Jonas och jag ut i skogen med våra vovvar. Vi letade efter ett nedfallet träd så att vi kunde såga av en bit stam för ett projekt. Vi lyckades, fast med en vanlig såndär kass såg så Jonas fick hålla på och såga i en halv evighet, och till slut fick jag sätta mig på stammen så att den skulle gå av när han sågat tillräckligt långt in. Vilket såklart resulterade i att jag drattade ner i backen i min vita jacka, haha.

Gjorde förresten klart två döskallepannband igår, de blir verkligen maffiga! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar