onsdag 8 januari 2014

Onsdag 8/1

Jag och Kamelia tog en ridtur idag, och hon var verkligen sjukt pigg. Att skritta var liksom inte ett alternativ, haha. Kul med en taggad häst. :) Väldigt svettig när vi kom tillbaka till stallet dock, så hon fick stå inne med fleecetäcke medans jag mockade och sedan komma in i boxen en bra stund. Bytte täcke och släppte ut henne när hon hade torkat. Min syster kom till stallet och hade med sig fika, så vi satt där och drack kaffe och käkade kakor ett tag, riktigt mysigt! Tyvärr regnade det när jag red så jag var rätt genomblöt och hann bli väldigt kall innan jag kom hem (typ 2,5 timmar senare), så nu känns min förkylning sämre. Glömde ridkjolen och hade en tunn höstjacka (som inte är regntät) på mig. Smart.

Nya schabraket från Hööks, I like it! Bilden är tagen med blixt, det är lite mer åt det mossgröna hållet i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar