lördag 23 november 2013

Snöstyltor och hemmagjorda snösulor

Igår testade jag glasspaketlock-sulor på Kamelia, alltså jag klippte till egna snösulor ur glasslock och kilade in under skon. Funkade inget vidare, eftersom de båda lossnade - de är uppenbarligen för tunna eftersom de glider mellan skon och sulan vid trakten. Suck! Men men, vi fortsatte rundan runt och på de flesta ställen var det barmark och mjuka grusvägar så det gick bra ändå. Idag red jag på en ganska lång stridsvagnsväg, en bred grusväg, och det funkade kanon - red mycket skänkelvikningar och lite öppna. Kamelia var taggad på att få springa, vilket jag förstår eftersom det är väldigt snöigt i hagarna och de går på styltor så de vågar väl knappt röra sig. Ska försöka få ut hovslagaren snarast och få på snösulor och sen ska jag brodda också, är livrädd för fläkskador.

Hur som helst, jag kom faktiskt på efter att jag hade ridit idag att det säkert funkar att smörja med hästsalva i hovarna, den är ju väldigt fet! Jag smörjde innan jag släppte ut henne, så kanske hon i alla fall slapp styltor under kvällen.

Nu ska vi äta nygräddade scones och se på någon bra film eller liknande, mys!

Hemmagjord snösula som icke fungerade.


Får testa denna imorgon, hoppas den funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar