fredag 8 november 2013

Ekvationer och grafer såhär på fredagskvällen.

Hej på er! Hoppas ni har haft en bra dag - fredag och allt, mycket bättre kan det inte bli! Jag har dock inget roligare för mig än att hänga på ett internetforum för matte ikväll, Jonas är hos en kompis så jag passar på att plugga lite extra här. Kul fredagskväll, haha. Fast vet ni? Jag ska ta en paus om en stund och baka scones. Man får liksom mysa till det lite extra som tröst när man måste göra något tråkigt. Har i alla fall fått hjälp med ett tal som jag fick hoppa över förra veckan för att jag bara inte lyckades lösa det. Lösningen var i alla fall busenkel, så jag kände mig lite dum, men så är det ju ofta. Nu har jag lagt upp en fråga till om en ekvation som bara inte går ihop för mig. Jag får det till att bli x = 1, men facit säger x = 5.

Jag har förresten skaffat mig en ny favorit vad gäller TV-serier; nämligen Sons of Anarchy. Hallå, varför har ingen sagt att den är så otroligt bra?! Jag trodde dessutom att det fanns en, kanske två säsonger, men serien är inne på sin sjätte säsong nu, så jag har massor att titta ikapp! Jag ser ofta på serier när jag gör pannband och hundhalsband, det är perfekt tidsfördriv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar