måndag 25 november 2013

Dagens veterinärbesök.

Besöket hos veterinären gick fint idag, vi fick lite genomgång hur vi ger sprutan. Selma var ganska misstänksam när vi skulle ge henne, hon fattade att något skumt var på gång där bakom hennes rygg, haha. Dock är hon himla duktig och satt snällt stilla och väntade. Detta ska nog gå hur bra som helst att göra själva i fortsättningen. Båda våra hundar älskar för övrigt att gå till veterinären, särskilt Selma! Om man är ute på promenad och går åt det hållet som djurkliniken ligger så drar hon järnet dit, och när man är där vill hon helst inte gå därifrån. Det känns ju bra att de fått så positiv upplevelse av det, lär finnas många hundar som helst slipper gå till veterinären. ;)

Jag hade ju prov idag också, det gick rätt snabbt, ca 40 min. Skönt, för då hann jag hem och göra lite pannband framför Sons of Anarchy innan jag åkte till stallet.

Gammal bild på Selma när hon sover i mitt knä, tyckte den var passande eftersom det är ungefär såhär trött hon är efter veterinärbesöket. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar