måndag 5 augusti 2013

Måndag.

I eftermiddag ska Kamelia få nya skor, ska bli skönt, det är verkligen dags nu. Jag ska även handla nytt kraftfoder och insektsmedel, sen har hon vad hon behöver för ett tag framöver.

Det blev en ganska lugn ridtur igår pga värmen. Jisses, vad ridvägar det finns i omgivningarna kring stallet! Det måste vara minst hundratals! Jag såg massvis av mysiga stigar åt alla möjliga olika håll. Den rundan vi red igår var helt perfekt med mjuka skogsvägar och en hel del backar. Vi red till och med förbi en liten sjö, hur fint som helst. Gissa om Kamelia och jag trivs? Som en guldkant på tillvaron har hon hittills varit lätt som en plätt att fånga i hagen - igår kom hon travande när hon såg mig.

Nu ska jag sätta lite fart här, ska iväg till vårdcentralen kl 13 och innan det ska jag ringa hovis och bestämma tid.

4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg! Roligt med bilder i inlägg och lite varierade ämnen... Tummen upp!

    Kram M

    *Avel
    *Fälttävlan
    *Unghästutbildning
    *Hovslagare

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina pannband du kan göra!
    Måste kolla på lite färger osv. Men måste verkligen ha ett, så fina!

    SvaraRadera