måndag 25 mars 2013

Lite allt möjligt.

Vad kul att ni är några stycken som är med i tävlingen! Det är ju fortfarande nästan en vecka kvar, så ni som inte har anmält er än har fortfarande gott om tid. :)

Igår var jag på dressyrträning med Kamelia igen. Det gick lite bättre att ta sig dit, eftersom vi fick sällskap av Cissi på Whisky, de skulle ut på skritt-tur så de följde oss en bit. Kamelia gick faktiskt riktigt fint på träningen även om hon försökte komma undan när hon tyckte att det blev jobbigt. Med tanke på hur svårt det har varit att rida sedan senaste träningen (pga väder och underlag), jag har mest bara kunnat skritta och trava lite, så tycker jag verkligen hon gjort bra framsteg!

Jag har självklart träningsvärk idag, haha. Dock inte lika mycket som förra veckan då jag gick som en gammal stel gubbe i ett par dagar efter.

Jag kommer skippa tävlingarna i april, jättetrist men dels vill jag träna på lite innan jag åker iväg och dels är det jobbigt rent mentalt med jobbet just nu, så jag känner att jag behöver vara ledig på helgerna och ta det lite som det känns just för dagen. Utan att gå in på detaljer kan jag säga att de inte direkt behandlat vår avdelning så jätteschysst de senaste veckorna så folk här mår inte särskilt bra just nu. Motivationen med arbetet är väldigt låg även om vi kämpar på. Man har inte så mycket energi kvar efter en arbetsdag och definitivt inte när helgen kommer.

Goda nyheter är dock att pannband i stl cob är på väg in så om sisådär en vecka kommer jag ha de första klara. Jag håller på och mailar lite fram och tillbaka med en tjej som vill specialbeställa ett pannband och det kommer nog bli väldigt snyggt när det blir klart!

 

1 kommentar:

  1. Kika gärna in på våran frågestund!
    http://stallsackum.blogg.se/2013/march/fragestund.html#comment

    SvaraRadera