fredag 30 november 2012

Uteritt i mörkret.

Det fick bli thermobrallorna på när jag åkte till stallet igår, eftersom vi lever i en gigantisk frys just nu (ja, jag är bitter). När jag kom till stallet åkte de dock av, man blir verkligen förvånansvärt varm av att mocka, packa hösilage osv. Cissi var också i stallet när jag kom, så himla kul att jag inte är ensam där på kvällarna numer. Hon skulle rida ut, så jag och Kamelia hängde på. Det blev en iskall tur i mörkret, haha, lår, händer och ansikte sved av köld sista biten trots tjocka vantar och långkallingar under ridbyxorna. Eftersom Kamelia skyggar för allt och inget när det är ljust ute var jag beredd på att hon skulle vara toknipprig i mörkret, men hon förvånade genom att vara jättelugn! Hon kanske var i chocktillstånd, haha.

Idag ska Kamelia vila sig, men jag ska faktiskt rida en annan häst i stallet i stället, Whisky. Ska bli riktigt kul, jag red honom lite förra helgen och han är himla cool.

En bild från i somras. Snygg Kamel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar